2012. október 29., hétfő

Birsalma kompót


- birsalmát meghámozni, kimagozni és feldarabolni

- vízzel felönteni, ízesítés egész fahéj, pár szem szegfűszeg, cukor, citromfű

- forralás után, majdnem takarékon készre főzni

- lehűteni - én a mosogatót feltöltöm vízzel, hogy legalább a fazék közepéig érjen és így hamar lehűl, minden készételt így szoktam gyorsan lehűteni

Most vegyesen főztem az almát, a birs mellé sima almát is tettem, mennyei finom, akár vajas kenyérrel vagy kaláccsal is.



Ma volt nálunk az első fűtési nap. Eddig tartotta a lakás a 20 fokot. Ma délelőtt, nyitott ajtónál, ablaknál takarítottam, jól lehűlt 15 fokra és aztán nem is ment feljebb, muszáj volt befűteni mert fázott a sejhajom :-)

Mennyivel jobb, hogy egyedi fűtésünk lett, nem vagyunk senkihez kötve. Amennyi bosszankodással, felfordulással járt a felújítás, már senki nem bánja, hogy így alakult.

A másik lépcsőháznál még tart a felújítás, idén őket is elérte az eladósodás és gázkikapcsolás.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails