2013. július 21., vasárnap

Kacsazsír

No ez nem az én gasztro kacsazsírom...kedvcsinálónak szántam, hogy ezután ne rámával kenjük meg a gyerek és saját kenyerünket ;-)

Kolléganőm mondta, hogy vesz a piacon kacsazsírt, mert a lánya imádja a zsíros kenyeret.
Hát kaptam az alkalmon és vetettem vele, szerintem jó áron és már ettem jópár zsíros kenyeret, nagyon finom íze van.

Rájöttem, hogy nem véletlen sütött Anyu is hájat és sütött finom zsírokat, amitől sokkal de sokkal finomabb még egy zsenge zöldségleves is.

Csak az én hülyeségem volt a nagy olajra átállás, de valahogy nem olyan ízűek lettek az ételek.
Aki olvas, az tudja, hogy libazsírral készítek egyre több étket...ég és föld a különbség, mint az olajjal készültnek.



„A liba és kacsazsír kémiai összetétele közelebb van az olivaolajéhoz, mint a vaj vagy disznózsíré.

Az emberi szervezet legfontosabb energiaforrásai a különböző zsiradékok.


Energiaforrásként szolgálnak a szervezet számára, segítik a zsírban oldódó vitaminok felszívódását, állandó szinten tartják testhőmérsékletet.


Szükségesek a sejthártya felépítéséhez, egyes hormonok működéséhez, valamint a D-vitamin képződéséhez.



2 megjegyzés:

Kati írta...

Hát az biztos, hogy ég és föld:) Most nekünk is van kacsánk, lesz majd kacsazsír, de a tyúkzsír is pont olyan finom:)

csipike írta...

Tyúkhájat már sütöttem kétszer :-). Először egy nagy házi tyúkot vettem és vele adták az aprólékot, hájat mindent. Másodszor külön vettem hájat, abból lett 2 üveg zsírom.
Olajat már csak rántott húshoz használok, azt ritkán sütök, így 1 flakon olaj fél évig elég. Nem jó az a sok műanyag kaja, adalék és hasonló társai.

Related Posts with Thumbnails