2013. szeptember 15., vasárnap

Bio tej

A laktózmentes termékekről már írtam. Miközben azokat válogattam, rábukkantam a polcokon a bio termékekre is :-)

Milyen szerencse, hogy így lett! Ugyanaz a gyártócég, Naszálytej.

Jó ideig uht tejeket ittam, egy idő után minden bajom lett tőle. Váltogattam a zacskós tejeket, szégyen nem szégyen, azt kell írnom, hogy egyik rosszabb mint a másik.
Volt egy nagyon finom tejföl, ami egyszer csak eltűnt, nyoma veszett. Így azokat is próbálgattam, egyre kevesebb sikerrel.

No de aztán minden gondom megoldódott :-)


Miért jó a bio? Erre a Naszálytej gyártója megadja a választ -

•a biogazdálkodás során a teheneket nem kezelik antibiotikumokkal, nem kapnak mesterséges hozamfokozókat, így azok maradványai nem kerülhetnek a szervezetünkbe,


• a biogazdálkodás olyan gazdálkodási forma, mely szerves trágyázáson, biológiai növényvédelmen és természetes biológiai ciklusokon alapul, így a tehenek takarmánya nem tartalmaz sem szintetikus műtrágyából, növényvédőszerből származó vegyszermaradványokat, sem génmanipulált összetevőket,

• a biotejtermékek nem tartalmaznak tartósítószert, mesterséges élelmiszer-adalékanyagokat.



A túró is finom, arról nincs fotóm....a többi terméket még nem kóstoltam, mert sajnos elég hiányos a választék, az ára alig több a hagyományos tejtermékeknél.
 
 
A Zöldfarm biotejtermékek értékeit a biogazdálkodásból származó biotej biztosítja, melynek eredetét az Európai Unió által elismert ellenőrző szerv, a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. szavatolja.



A Biokontroll Kft. HU-ÖKO-01 jelöléssel tanúsítja a szigorú követelményeknek való megfelelőséget. Az élelmiszereken tehát elsősorban az ilyen azonosítóval ellátott címkét kell keresni:


No és hogy miért nem házi tejet veszek? Mert abban van a legtöbb bacilus! Ezt egy laboros ismerősömtől tudom, akik bevizsgáltak már jópár tejet.
Pedig én házi tejen nőttem fel, de azt a szomszédék egyetlen Riska tehén teje volt. Nagyszüleim és Szüleim közelében is volt lehetőség, hogy közvetlen ismerőstől vették a házi tejet, melynek nincs párja, oly finom és dús.
A tejkimérők viszont sok gazda tejét összeöntik és ezek között bíz mindig akad, aki nem tartja be az előírásokat.
 
No de még a Cserpes termékeket nem próbáltam ki! ;-) Már itt is árulják az egyik pékségben. Nagyon dícsérik, ahogy olvastam róla....én csak magamnak hiszek, ha jó véleményem lesz, megírom.
 
Egyelőre a biotól semmi bajom, a tejföl lejárat előtti napon még üde és friss ízű volt. Nem pedig kesernyés mint a legtöbb bolti, lejárat előtt 2 héttel is.
 
 

 
Elért hozzánk is a hideg ősz. Borzasztó bánatos voltam, mert egésznap esett az eső. Elmosta a Mézesnap-ot. Pedig úgy készültem rá, hogy finom különleges mézeket fogok venni. Jó kis programok és koncertek lettek volna.
 
Bíz látni már a falevelek szélein a barnás színeződést, ami az ősz eljövetelét jelzi. A platánon dús termések csüngenek a tengelicek örömére. Egy pár, vagy több pár a nyáron itt költhetett, mert jöttek inni hozzám a párkányra.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails