2014. december 29., hétfő

Rétes


Sima hagyományos réteslapot használok amiben 6-8 lap van. Minden lapot külön töltök meg.

- először is, konyharuhát terítek le ( mert vele fogom felgörgetni a megtöltött lapot )

- 1 lapot ráterítek és olvasztott vajjal megkenem

- az alsó részére egy csíkban teszem a tölteléket

- most jön a konyharuhával való gurítás - nem kell nagyon szorosra tekerni, kicsit lazább legyen, mert sülés közben a túrós töltelék is dagadni fog ;-)

- nekem eléggé hajlik a hosszú rúd, kézzel nem mindig sikerül tepsire helyeznem - két lapos fakanalat óvatosan aláhelyezek és azzal könnyebb átemelni a sütőpapírral bélelt tepsire

- tetejét is megkenem olvasztott vajjal - a túrósat lehet tejföllel is, nagyon finom lesz tejfölösen

- rétest 200 fokon érdemes sütni, én lesni szoktam az alját, hogy mikor kezd rózsaszínesedni, gázsütőben úgy 20-25 perc

Töltelék:
ki mit szeret :-)

- túrós - 20-25 dkg túró, ízlés szerint cukrozva, vaníliás cukor, majd 2 tojássárgával simára keverni és végül a felvert habbal óvatosan lazán átkeverni
- mazsola helyett én pár szem meggyel szórtam meg

- almás - pár darab almát meghámozni és lereszelni, majd pár percig párolni és kavargatni közben
- cukor, őrölt fahéj ízesítés

- meggyes - én üveges magozott meggyet használok, levét leöntöm és fahéjas cukorral ízesítem

A töltelékek alá érdemes zsemlemorzsát hinteni, hogy a nedvességet felszívja!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails