2016. január 1., péntek

Tejfölös lencseleves és almás, meggyes rétes


Megvolt az évi kötelező lencse evés! Nehogy már emiatt, ne legyen pénz a háznál :-)

- lencsét megmostam, sárgarépát, gyökeret felkarikáztam, majd feltettem vízben főzni

- só, csipet őrölt bors, csipet pirospaprika ízesítés

- félidőben tettem bele kolbászt

- most nem rántással, hanem habarással sűrítettem, tejföl és liszt keverékével, persze szűrőn keresztül, hogy ne legyenek benne gombócok :-)

Nagyon finom lett tejfölösen, ezután így fogom készíteni.



Rétes nélkül sincs új év!!!

- kész réteslapot használok, hol egylaposan, hol két laposan töltöm

- magozott meggybefőttel töltöttem -

- réteslapot olvasztott vajjal megkenem itt ott, morzsával meghintem, meggyet 5 centis széles csíkban rászórok,  majd fahéjas porcukorral jól meghintem

- konyharuha segítségével felgörgetem és sütőpapírral bélelt tepsibe teszem

- almás töltelék -

- almát meghámozom, kicsit megpárolom, cukorral, fahéjjal ízesítem

- réteslapot vajazom, morzsázom és 5 centis csíkban rákanalazom az almát, felgörgetem és tepsibe teszem

- tetejét vajjal és tejföllel is lehet kenni

- jó közepes hőfokon, sütőben nekem 20 percig sült

Tálalásnál szépen felszelni, porcukorral meghinteni. Másnapra is marad, akkor kicsit átázik a tészta, de úgyis finom, csak minél több legyen belőle :-)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails